FANDOM

Dawno temu Czarodzieje Astralni z Celestii stworzyli potężną magię używając energii gwiazd, księżyca i słońca. Czarodziejka Morgana, królowa Sieci Cienia, chciała za wszelką cenę poznać sekrety celestiańskiej magii. Celestianie odmówili jej jednak, dlatego zgromadziła armię ciemności i wysłała ją przeciw Celestii. Po dekadach walk, Czarodzieje Astralni zdali sobie sprawę, że ich świat upadnie. Wezwali więc Tytana Wichur, aby pokonał armię Morgany i zabrał ich świat w bezpieczne miejsce.

Ale Tytan zdradził Celestian zatapiając ich świat pod falami razem z atakującymi oddziałami Morgany. Kiedy zdali sobie sprawę, że ich świat skazany jest na zagładę, Celestianie wznieśli potężne kopuły, aby ochronić przynajmniej część drogocennego miasta przed falami. Było już jednak za późno! Zginęli razem z atakującą armią Morgany. Celestia zniknęła z mapy Spirali, jej spiralna brama została zamknięta na wieki.

Wiele stuleci później Celestia została odkryta jeszcze dalej przez dzielnych badaczy z Towarzystwa Spiralogeograficznego pod przewodnictwem Wincentego Żabika. Badacze przybyli sterowcem i wybudowali pod wodą kopuły wypełnione powietrzem, aby badać ruiny zatopionego miasta. Żabik i jego towarzysze szybko odkryli, że w Celestii powstała nowa dziwna kultura: Królestwo Skorupiaków. Lecz badacze nie byli jedynymi nowymi przybyszami w Celestii: zwolennicy Morgany, Cieniotkacze, postanowili zgłębić tajemnice astralnych czarodziejów dla swojej królowej.

Do Ambrożego Siwobrodego, dyrektora szkoły Nauk Magicznych w Kruczym Gaju, dotarło niedawno wołanie o pomoc, wysłane przez Towarzystwo Spiralogeograficzne. Od tego czasu szuka on odważnych młodych czarodziejów, którzy wyruszą do zatopionego miasta Celestii, aby zbadać tajemnice jego zaginionej magii.